Verslag 3 de feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Verslag 3 de feestdagen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Verslag 3 de feestdagen

Blijf op de hoogte en volg Maikel

01 Januari 2014 | Australië, Sydney

Het heeft even geduurd maar hier komt ie dan mijn nieuwe verslag.
We waren gebleven bij de great ocean road, hele mooie route echt langs de kust met div look-out spots om van uit daar de uitgesleten rotsen in het water te zien staan. Er staan er daar ook 7 bij elkaar wat er voorheen 12 waren die ze daarom ook de 12 apostels noemen.
Na een paar dagen langs de route hebben overnacht zijn we naar een grote camping gegaan net buiten Melbourne, zwembad, bbq stroom gewoon zoals een camping in europa.
1ste dag naar de stad geweest en een beetje rond gelopen, sealife kan ik inmiddels overal gratis naar binnen dus daar ook maar op bezoek geweest.
De stad zelf vond ik erg tegen vallen, echt zon hippi cultuur stad met veel kunst, duren banken en graffiti kunst overal. Dus na een dag heb ik besloten dat ik de dag erna maar naar de zoo ga. Die dag nog mailtjes gestuurd naar de Nederlandse directeur en ik was ook daar welkom. Erg mooi park en ook maar meteen mijn cv achter gelaten. Die avond naar het crown casino geweest, een van de grootste van de wereld en helaas ik moet gewoon blijven werken.
Dag er na naar Phillip Islands gereden om daar de natuur te bezoeken, erg toeristische maar wel mooi. Toen de grote reis weer terug naar Sydney waar ik erg veel zin weer in had.
Eenmaal terug was het al snel kerst, ik zat van mijn groep als enige weer terug in mijn oude hostel dus weer allemaal nieuwe mensen wat erg erg erg gezellig was, veel gedronken en gegeten.
Tot de kerst, veel bbq boodschappen gedaan met paar mensen om op het strand te gaan bbqen maar helaas net de 1ste kerst dag heeeeeel de dag regen !!! Dus echt mijn 50 man uit het hostel in de huiskamer gezellig films gekeken en alles maar gebakken in de pan. In de avond kwamen de gitaren te voorschijn wat een super sfeer gaf.
In de regen nog wel met zijn alle de zee in gedoken, beetje dronken maar ook dit was zo iets aparts om in de regen met kerst de zee in te gaan. 2de kerst dag kennen ze hier niet maar dit heet hier boxing day, veel grote sport evenementen in en rond de stad oa. De grote zeil wedstrijd waar ik ben weze kijken. Savonds was het wel bbq weer maar toen gewoon in de tuin gebakken.
Nou de 28ste had ik mijn eerste surf les wat echt super vet is, wel zwaar maar na wat theorie en oefenen kon ik al staan op mijn board dus viel niet tegen.
Zou de dag er na ook weer moeten surfen maar onderweg naar naar de ferrie waaide het erg hard dat ik mijn pet vast moest houden dus dacht nou dat word spannend. Na 1,5 reizen want het is op bondi beach het grote bekende strand wat precies aan de andere kant is van manly waar ik slaap, kreeg ik van de surf school een sms dat het niet verantwoordelijk is om nu het water in te gaan. Ik baalde er erg van maar helaas, om gedraaid en besloten om naar de taronga zoo te gaan, om 09.00 uur en ik had het al zo zwaar met opstaan. De zoo was erg mooi en daar ook weer de juiste mensen gesproken en hoop dat ik daar werk in kan vinden. In de avond naar het vliegveld gegaan want nikki kwam de stad weer onveilig maken dus heb ik die opgepikt, keek ik wel weer beetje naar uit naar gewoon slap ouwe hoeren op oss niveau want zijn hier een hoop jongere die niet echt tegen sommige geintjes kunnen, haha.
Was wel laat toen we terug waren dus meteen slapen maar. De dag erna lekker strand dag gehad en savond's uit eten weer bij het lokale restaurant wat heel goed koop is omdat maandag avond backpack avond is en alles voor de helft.
Nou de dag erna, de dag waar ik al een half jaar naar uit gekeken heb NYE! We hadden met ongeveer 30'man kaartjes gekocht voor breadly's head, dat is een natuurpark aan het strand waar je een van de beste overzicht plekken hebt van de sydney/harbour bridge en het opera house gewoon ideaal. Erg druk en handdoekje aan handdoekje heel de dag wachten en drinken met ons gesmokkelde drank want het was eigenlijk een familie feest zonder drank maar met wat creativiteit konden we behoorlijk wat drank mee naar binnen smokkelen. Toen om 9 uur begon het zo genoemde kinder vuurwerk maar dit was al zoooo mooi. Om 12 uur naar heel wat drankjes verder het grote vuurwerk, ongelofelijk groot, hard, mooi en veel heel veel. 12 min lang non stop. Zal zo is proberen om alle fotos en filmjes op facebook te zetten. Na thuis komst natuurlijk in de nacht maar de eerste nieuwjaars duik nemen met zijn alle in het donker maar om 10 uur lokale tijd dus precies jaarwisseling in nederland ook het water in gerend.
Nou dit was weer een lang verslag en zal het proberen om wat vaker korte er op te zetten.
Bye bye

• 02 Januari 2014 - 12:03

Simone Vd Heijden:

Kijk is aan lekker aan het genieten!!
    Gelukkig nieuwjaar!!
    Xx simone