verslag nummer 4, perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu verslag nummer 4, perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

verslag nummer 4, perth

Door: ikke

Blijf op de hoogte en volg Maikel

22 Januari 2014 | Australië, Perth

nou daar komt ie dan, weer waarschijnlijk een lang verslag.
na de feest dagen te hebben gevierd in sydney ben ik met mijn hele hebben en houden naar het centrum verhuisd, kingscross om precies te zien. dit is een wijk wat het meeste voor de jongeren is, stappen, zuipen gewoon klein salaou, erg leuk maa rna paar dagen al weer gezien. op maandga ging nikki met het vliegtuig richting adelaide en ben ik nog paar dagen gebleven om opzoek te gaan naar werk met behulp van een soort van bemiddelings bueau voor werk maar helaas geen succes. ben na paar dagen weer terug verhuis naar mijn oude nest het bunkhouse aan het strand in manly, echt dit blijft zoooon relaxte plek lekker iederedag surfboardje mee en het strand op.
na paar dagen contact te hebben gehad met debby doyle en glenn schuurmans die de nederlands roots in hun bloed hebben heb ik een vlucht geboekt naar hun toe aan de andere kant van australie, Perth de west kust (WA). na echt een paar uur later dan ik mijn vlucht geboekt had kreeg ik te horen dat er grote bosbranden aan de gang waren waar hun wonen, de heuvels van Perth dus dat was erg balen en het plan moest worden omgegooid. na paar dagen nog te verblijven in manly toch de vlucht naar Perth gepakt want die mensen konde alle handen gebruiken om de boel daar weer mee op te bouwen. ik zou paar dagen in het centrum blijven van hun mochten nog niet naar hun huis toe want het was nog veel ste gevaarlijk. toen de kust enig sins veilig was had ik met glenn op station afgesproken om samen naar 'huis' te gaan. eenmaal aangekomen zaten er wel 100 mensen bij hun op de stoep,tuin,voor het huis allemaal om met zijn alle de getroffen huizen schoon te maken, op te ruimen en te repareren. was erg indrukwekkend dat ergewoon 55 huizen zijn platgebrand en dus helemaal niks meer hebben. de familie doyle heeft geluk gehad en alleen hun schuur is afgebrand. daarin stonden natuurlijk wel allerlei spullen zoals 6 weken oude dikke pick up truck, alle crosmotoren, gereedschap fietsen speelgoed voor de kinderen enz.
die avond met de familie heel wat biertjes weg gedronken en vrienden van hun die geholpen hebben.
de familie hebben een echt schitterend huis, zwembad en zooo gast vrij. mag en kan alles pakken wat ik wil, word voor me eten gehaald gekookt enz. echt die australische mensen die lusten er wel wat van want er is altijd in elke koelkast wel bier te vinden, zelfs koelkasten waar niks anders in staat dan bier, jack daniels coke, bunndigs (wisky cola). er gaat hier heel wat bier door heen op een dag haha dus ik heb niks te klagen. ook zijn er na glenn 19 nog 3 kleine kinderen max 3, levi,5 en jayde 7 jaar die echt zoo leuk zijn.vermaak me goed hier en help zo veel als ik kan mee met het opruimen en repareren van de schade, want als je vanuit het uit de tuin in kijkt ziet het er erg droevig uit, allemaal afgebranden bomen, hekwerk, auto, kippen ren echt alles is zwart.
elke dag goed opletten want hier en daar vliegt er weer een boom in de fik dus heb al div keren voor brandweer mannetje moeten spelen.
al met al ondankt de branden heb ik het erg goed er word overal mee geholpen, zo maar is op zoek gaan naar een eigen auto want openbaar vervoer is de heuvel op niet echt optimaal.
zal zsm fotos van perth op facebook zetten maar er is daar nu geen internet want alle stroom palen zijn afgebrand.

tot de volgende

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 4920

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: