Verslag 2 blue mountains en the grampians N.P. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Verslag 2 blue mountains en the grampians N.P. - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Verslag 2 blue mountains en the grampians N.P.

Blijf op de hoogte en volg Maikel

14 December 2013 | Australië, Warrnambool

Daar is ie dan eindelijk, verslag nummer 2.
Na mijn andere verslag zijn we de dag erna naar de blue mountains geweest met een tour gids die ons van te voren eerst mee nam naar een klein dierenparkje waar van uit de vroegere jaren is ontstaan met het opvangen van lokale Australische dieren.
Toen we daar waren hadden we maar een uur maar heb mijn ogen uitgekeken, dieren die nergens anders in Europa te vinden zijn zitten hier gewoon in een soort van prive collectie. Zwarthals ooievaars, konings lepelaars, wombats, koala's, mieren egels, kleine pinguïns en zo nog een hele reeks (zie de foto's @ Facebook)
Daarna op naar de blue mountains, dit is echt ongelofelijk groot, mooi, diep wat je niet op een foto kan laten zien. Alles werd door de gids perfect uitgelegd en hebben 2 wandelingen naar beneden gemaakt via watervallen en afgronden.
Dag erna naar sealife geweest met rianne en ook hier weer wat nieuws gezien zoals de vogelbekdieren en dugons. Kan ik ook weer van mijn bucked list af strepen.
Savond uit eten met aantal mensen die ik weer heb leren kennen via de begeleiding, rest van de groep ging niet meer maar daarna naar de karaoke bar, wat een avond met zijn alle en zeer goed vermaakt.
Dinsdag 2 campers gehuurd en met zijn 7e richting de Melbourne gereden. Rianne Paulien Nandi floor tanja tim en ik. Man dat is levensgevaarlijk om een hollander is een camper te laten rijden midden in Sydney aan de linkerkant van de weg met het stuur aan de rechter kant en een automaat wat ik niet gewend ben hahaha, maar heb het overleeft en nu ben je het gewend. Hier in Australië kun je gewoon langs de snelweg op stopplaatsen overnachten , heel apart maar wel leuk.
Onderweg naar Melbourne zijn de plannen gewijzigd en zijn we eerst naar the Grampians National Park gegaan. Daar overnacht in de bush waar de kangoeroes letterlijk tussen de campers door springen en ze ook mee komen kijken als je de afwas aan het doen bent. De kaketoes (helm kaketoes, naaktoog kaketoes, grote en kleine geelkuifkaketoes voor de kenners) zitten boven je in de boom die je in de ochtend samen met de kookaburra's wakker krijsen. Geweldig.
De hele de Grampians in geweest met allerlei watervallen en uitstekende rotsen waar je eigenlijk niet op mag maar helaas wou ik toch die paar mooie foto's. Wat een uitzicht met je beentjes over de rand van de afgrond en dat op paar honderd meter hoogte. De natuur hier in het park en onderweg er na toe is zoooo groot en uitgestrekt, ben je gewoon een dag aan het rijden en dan ben je op de kaart 2 cm verder. Heel af en toe een afslag en nog veel belangrijker een tankstation, dus bij halve tank leeg gaan we al opzoek om te tanken anders heb je een probleem en meteen daar vaak even douchen, telefoon opladen, wifi gebruiken en Ajax kijken ;).
Nou zijn we onderweg naar het einde van de Great ocean road en rijden dan zo via die road terug naar Melbourne om daar een paar dagen te verblijven en de 23 ste weer terug te zijn in Sydney om daar met kerst en nye te zijn. Zin in.......
En owja ik heb natuurlijk ook een nieuw nummer en deze maand kan ik nog mijn normale nummer appe maar bellen wel op mijn aus nummer. Vanaf als het goed is volgende week heb ik ook internet op mijn aus nummer dus dan vervalt mijn Nederlandse nummer voorlopig. Dus sms en bellen mijn aus nummer en whats app nog op mijn nl nummer.
Nummer is +61406 912 406

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Warrnambool

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 4920

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: