Reis deel 3 weer terug naar stoneville - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Reis deel 3 weer terug naar stoneville - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Reis deel 3 weer terug naar stoneville

Blijf op de hoogte en volg Maikel

05 Juni 2014 | Australië, Perth

Ja ja het laatste deel van de reis helemaal naar boven.
Zoals ik al zei zouden we na bungle bungles naar kunanarra gaan er daar 2 nachten blijven, ook zouden we naar een krokodillen farm gaan maar helaas dit zat er niet in. Na 2 dagen gekampeerd te hebben op een redelijke camping met een douche en zelfs een zwembad(je) zijn we door gereden naar kakadu N.P.. Dit is een park waar ik al lange tijd naar uit keek, de andere auto hadden hier niet zo veel zin meer in dus die zijn direct door gerden naar darwin. Wij zijn dus naar kakadu gereden en hebben daar ook weer de mooiste watervallen gezien waar we helemaal boven op konden klimmen/route. Boven aan was een soort van pool waar je in kun zwemmen en zo heel het nationale park kon overzien. Dan is een waterval van 150 meter best hoog als je op het randje staat haha. Daarna opzoek naar een kampeer plek voor ons 4e. Dit was de ergste nacht tot nu toe in heel australie!! We hadden een plekje kunnen vinden bij een toilet gebouw dus we dachten nou wij hebben geluk, lekker rustig hier, niks te betalen dus kortom mooi! Tot dat we er achter kwamen dat er een aantal muggen zaten, en niet een paar maar duizenden. Uit nood ben ik in de auto gaan slapen want verhuizen ging niet meer want alles was pikke donker en alle spullen al uitgepakt. Eenmaal in de auto heb ik heel de nacht bezig geweest om ook in mijn auto muggen dood te slaan.
De dag erna was de schade zichtbaar, heel mijn benen vol met muggen bulten en de andere waren ook zo goed als lek gestoken. Maar goed , vroeg opstaan want diane laura en ik hadden een rivier tocht geboekt op de bekende yellow river waar je vogels, krokodillen en geweldige natuur kunt zien. En dit was ook. Man dit was echt heel mooi, alles gezien qua vogels wat ik wou zien en een paar mega krokodillen vlak naast de boot. (Zie fotos op fb).
Na de boottocht zijn we richting jabiru gereden, dit is een dorpje in het park waar debbie en rick hebben gewoond. Hier hebben we op een luxe camping gestaan met alles er op en er aan voor weinig geld met een happy hour aan de pool bar ;). Hier heel de nacht geen last gehad van muggen alleen van de regen maarja dat vele malen liever dan muggen.
De dag erna zijn we rots tekeningen weze bekijken van de oeroude bewoners de aboriginals wat erg interessant was. En daarna door gereden naar darwin waar we opzoek gingen naar een camping wat erg lastig was maar we hebben er een gevonden.
De volgende morgen darwin verkend en contact gehad met de andere auto waar die ergens waren en wat hun plannen waren, zo kwamen we op het idee om naar een rodeo wedstrijd te gaan en we konden daar ook dan kamperen. Eenmaal op de rodeo kwamen we de andere tegen en dus ook kristof die mij toen even vertelde dat hij niet meer mee terug ging naar perth en ik er dus alleen voor stond. Mooi klote want gaat veel geld koste in je eentje om 4100 km te rijden. Maar goed heb op de rodeo een echt geweldige avond nog gehad en paar goede vrienden weer gemaakt. We hebben van alles gezien en gedaan in darwin en vond het echt een leuke stad maar kon er niet echt van genieten omdat ik hele tijd in de knoop zat hoe kom ik terug, dus na aantal telefoontjes en met klein zekerheidje in de rug van uit doylesville toch maar na paar dagen vertrokken na een beetje raar afscheid.
Na 3,5 dag rijden rijden rijden rijden en in de avond paar uurtjes slapen en weer rijden rijden eindelijk weer thuis aangekomen op het verjaardagsfeestje van jayde.
De rede waarom ik graag terug wou was omdat ik graag mee wou doen met een motorcross weekend waar hun al maanden over praten. Dus heel de week er beetje naar toe geleefd en dingen met debbie georganiseerd. Bier, eten, vlees, drank en benzine, heel veel benzine. Een maal het weekend begonnen alle rijders langzaam binnen te vallen met trailers, kampeer spullen, motoren en al hun gear die ze maar nodig hebben.
Alles in 2 trailers en maikel mocht met de trailer en rick zijn gloednieuwe ford ranger naar de kampeer plaats rijden.
Eenmaal daar aangekomen en het kamp een beetje opgebouwd, was het maar is tijd dat ik is op zon motor ging stappen. Man dit gaan hard, niet normaal. Mooi met glenn door de bossen crossen, ik op een ktm 450 en glenn op een ktm 200 2stroke dus was een hele ervaring. Daarna natuurlijk de nodige bomen omgezaagd voor een groot kampvuur met de nodige alcohol en eten. Dag erna super ontbijt op en alles ingepakt en terug naar doylesville waar het grote feest is, live muziek, weer een bbq, weer kampvuren en heel veel alcohol. Man wat was dat een gezellig weekendje.
Nu paar dagen later en hard opzoek naar werk want de reis terug heeft me bijna mijn hele budget er door heel gejaagd.
En nou word ik net gebeld dat ik morgen kan beginnen op een kippen farm, niet beste werk maar kan daar mijn second year visa halen en betaald niet slecht. Dus nu even 3 maandjes tandjes bijten en zoveel werken om weer financieel bij te komen zodat ik weer leuke dingen kan doen de rest van het jaar.

Groeten vanuit australie waar het nu winter is en rond de 18 graden dus zet mijn muts maar is op.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 4914

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: