Leven rond om perth in doyelsville - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Leven rond om perth in doyelsville - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Leven rond om perth in doyelsville

Blijf op de hoogte en volg Maikel

30 April 2014 | Australië, Perth

Na lang wachten nou hier is ie dan!
Een nieuw reis verslag na volgens mij 2,5 maand, ik weet niet eens meer wat er in de vorige stond dus ga het proberen te schrijven wat ik allemaal heb gedaan.

Zoals ik al verteld had heb ik een auto gekocht een Mitsubishi pajero 4x4 3,5 liter uit 92 waar alles op een aan zit. Eclectische ramen, cruise control, lpg, lucht veringen in mijn stoel, nieuwe offroad banden en heel veel kampeer spullen.
Er zat een vast bed is maar was van een klein Italiaans mannetje dus heb het er uit gesloopt en een nieuw bed in gemaakt zodat ik er onderweg in kan kamperen. Heb hem zo gemaakt zodat ik hem kan inklappen en dan gewoon mijn achter kan gebruiken.
Heb er hier een daar wat aan laten repareren en vervangen zoals de distributie riem want had er geen geschiedenis van. Kost wat maar zoals ik dadelijk zal vertellen heb ik er geen spijt van.
Ook heb ik een groot roofrack op mijn dak gezet zodat ik als ik ga reizen andere backpackers mee kan nemen om de koste te delen.
Ondertussen werk ik af en toe bij de vader van debbie als loodgieter hulpje maar het is hele aanbouwen bouwen en badkamers. Hij is ook een Nederlander dus is lekker makkelijk.
Na paar weekjes dit te hebben gedaan kon ik voor 2 weken een soort van werk ervaring opdoen in de dierentuin van de stad Perth, gewoon om te kijken hoe hun daar werken en de lokale mensen te leren kennen.
Het was een geweldige ervaring en heb er zoveel geleerd en misschien hebben hun ook wel wat van mij geleerd. Denk dat ik er wel een goede indruk heb achtergelaten dus wie weet bellen ze me ooit voor een baantje.
Het weekend tussen de dierentuin weken in zijn we gaan kamperen met de familie doyle en glenn en nog wat vrienden bij waroona dam, is een groot meer aan een dam waar de nodige speedboten aanwezig zijn en ook dus die van mike (goede vriend van de familie echt een top kerel) een boot met een 350 hp chervolet motor dus dat is erg snel.
Glenn ik achter de boot in de banden en gaan.... Man wat gaat dat hard tot dat we eraf worden geslingerd.
Een geweldig weekend met veel alcohol en benzine slurpende mannen dingen.

Na een weekje weer op de andere afdeling van de zoo gewerkt te hebben kreeg ik telefoon van een aantal mensen die ik heb leren kennen in sydney die in de buurt van perth waren om te vragen om een biertje te drinken.
Debbie zei ach laat ze maar hier komen en kamperen in de tuin want die is groot genoeg. Dus zodoende kwamen wesley en lisanne (hoofddorp) kamperen. Na paar dagen af en aan zijn hun een weekje weg geweest en kwamen de volgende backpackers mij bezoeken en ook die kamperen in de tuin. Jordy (amsterdam) en kristoff ( belgie). Hun werken op de bouw dus waren handige jongens om de schade wat mee te helpen op te ruimen van de bos branden.
De dag erna hebben we heel de schuur afgebroken en gesorteerd op oud ijzer onder een goed genot van een paar dozen bier want zo doen ze dat altijd hier ij west australie.
Na een lange dag en nacht en een uitkater zondag zijn we uit verveling ook de schuur maar van de buren gaan slopen die ons daarvoor rijkelijk beloonde door een mega maaltijd te maken voor ons. Wat kan michelle koken!
Zeker kris en jordy die al 2 maanden op noodels leefde wisten niet wat ze mee maakten.
In de loop van de week kwamen wesley en lisanne ook weer terug dus waren er 4 backpackers in de tuin.
En met zijn alle maar een nieuwe kippen ren gemaakt van al het staal wat er van de schuur af kwam dus nu is een kippen ren brand en orkaan proof.
Toen kwam het idee om te gaan reizen naar darwin via de kust en dan zwemmen met de manta roggen en walvishaaien (dit is misschien wel een van DE rede om naar australie te komen) dus met een zeer luxe tent, koelkast zonne panelen maakte wij de plannen om te gaan reizen.
Ik zou dan wat andere backpackers zoeken om mee te reizen om de koste te delen en meer mensen meer gezelligheid.
Debbie zei nou dan maken we er een groot soort van afscheidsfeest van en vroeg mij nodig iedere backpacker maar uit en dan doen we een varken op het spit, live muziek enz. Zo gezegt zo gedaan en we hadden een mega feest met allerlei lokals was zeer geslaagd.
De dinsdag erna heb ik 2 belgische meisjes en een fransje jongen opgepikt die mee wouden gaan reizen naar exmouth en inlands weer terug naar perth.

Heb meteen al maar een deel van de reis naar darwin gemaakt dus die zal meteen er achteraan volgen.
Groeten van uit het warme australie



  • 30 April 2014 - 23:12

    Wilco:

    Hè maikel,
    Leuk verslagje. Echt fantastisch wat jij daar allemaal meemaakt. Dat pakken ze je nooit meer af!
    Groetjes van wilco, Nancy en Emma .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 4910

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: