Sydney defqon.1 en bali - Reisverslag uit Balingen, Duitsland van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Sydney defqon.1 en bali - Reisverslag uit Balingen, Duitsland van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Sydney defqon.1 en bali

Blijf op de hoogte en volg Maikel

07 Oktober 2014 | Duitsland, Balingen

Weer een trip

Daar ben ik weer vanuit het bloed hete Bali, laatste daagjes en dan weer terug naar de realiteit.
Begon allemaal nadat ik klaar was met mijn werk bij de kippen farm, hierbij heb ik 3 maanden gewerkt zodat ik mijn 2de jaars visum heb en dus nog een jaar hier in Australië kan blijven om te werken en te reizen. Na dit werk ben ik dus met al mijn spullen vanuit mijn Kojunup huis weer definitief terug naar perth gegaan naar de doyle familie.
Daar nog een weekje full time gewerkt bij mick in de oud ijzer industrie en toen begon het!!
16 sept vroeg in de morgen in het vliegtuig gestapt naar de stad waar mijn trip allemaal begonnen is , Sydney! Het is er druk, chaotische maar ik blijf het geweldig vinden daar. Rede waarom ik er heen ben gevlogen is voor het festival DEFQON.1. Ik heb in het begin van mijn reis veel mensen leren kennen hier en langzamerhand komen deze week heel veel mensen terug voor dit festival, ook nieuwe mensen van uit Nederland en andere dutchies die overal in Sydney in eens weer opduiken.
Ook de ossenaren Stefan en Christiaan waren aan hun reis begonnen in Australië, helaas zonder mun maat davey maar die komt later.
Eerste paar dagen met hun door de stad rond gezworven, bier gedronken en flink wat uitgelegd. Hun zaten midden in het centrum in een hostel en heb ze mee genomen naar het hostel waar ik zat net iets buiten het centrum. Dit is het het zelfde hostel meer als ik toen in het begin zat maar wel weer van die organisatie waarmee ik hier heen ben gekomen. Na paar dagen zat het hele hostel vol met nederlanders en het bier vloeide rijkelijk en de muziekkeuze was niet zo lastig. Top dagen gehad daar.
Toen de zaterdag morgen, ik werd wakker, lekker ontbijtje halen bij de bakker en kom terug zitten de eerste om half 8 al aan het bier, dus achja waarom niet. Met goede sfeer in de bussen die ons kwamen ophalen op naar het festival, ik was er gewoon beetje zenuwachtig voor maar eenmaal binnen was het echt alle moeite waard!!! Je kon overal door het massa menigte de Hollanders zien in hun oranje outfits en het is schijnbaar een gewoonte dat om een bepaalde tijd alle nederlanders bij elkaar komen, man wat waren we met vele!! Weet zeker dat we de after movie gehaald hebben. Na een hele dag vol muziek, drank en feesten met een ongelofelijke leuke groep mensen tijd op terug te gaan met de bussen voor een wel verdiende douche. De blaren stonden op mijn voeten maar wat was dit een vette week. Kwaliteit van het festival is nog niet zo op en top als in Nederland (zijn wij nederlanders te verwend in) maat zon sfeer als hier aan de andere kant van de wereld was onbeschrijfelijk.
Na een dagje niks doen en elkaars verhalen aanhoren, filmpjes bekijken, uitkaterren en in de avond Ajax gekeken te hebben ging de volgende ochtend mijn vlucht naar Kuala Lumpur waar ik 15 uurtjes moest wachten om door te vliegen naar Bali. Lekker een container hotel gepakt voor de nacht. In Kuala Lumpur had ik geregeld dat ik in het zelfde vliegtuig zat als linda want die had daar ook een over stap.
Eenmaal samen lekker naar Bali toe waar de hitte je als een klap in je gezicht kwam. Taxi gepakt naar het hotel wat echt een top hotel is, mooie kamers, mega bubbelbad op het balkon, super de luxe zwembad met een swim-up pool bar haha.
2 weken lang niks doen, hier en daar een tempel bezoeken, dorpjes bekijken, lekker naar het strand enz.. Ik had verwacht dat Bali toch wel wat viezer zou zijn, vervallen, meer armoede enz maar dit was totaal niet. Alles top en netter dan ik me had voorgesteld. Taxi's kosten geen drol en voor een paar centen heb je heel de dag een taxi voor je die je overal heen brengt en wacht op je om je weer naar het volgende bezichtiging te gaan. Linda had haar huiswerk van te voren al goed gedaan van wat we wilden zien dus we zijn lekker om de dag iets gaan doen en de andere dag lekker niksen aan het zwembad of het strand, heerlijk. Zijn tussen door in mijn vakantie, op mijn vakantie nog op een weekendje weg geweest haha naar een ander dorpje waar we 1 nachtje bleven om daar de boel te verkennen. Het beroemde monkey Forest in ubud (Zal foto's op fb zetten) de dag er na weer terug naar ons eigen hotel. Nu laatste dagje voor linda, die vliegt morgen weer terug naar Nederland en ik blijf nog een dagje langer en dan weer terug naar Perth om weer aan het werk te kunnen. Dus na 6 dagen Sydney, 15 dagen Bali is mijn portemonnee weer een heel eind leeg maar het was het waard. Zeker om weer met bekende weer gewoon te praten over dingen van thuis met Christian, Stefan en zeker met Linda de afgelopen 3 weken.
Chees maikel

  • 07 Oktober 2014 - 12:06

    Dennis:

    Leuk verhaal man! ben wel jaloers op Defqon en natuurlijk ook Bali! geniet nog even!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Balingen

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 1111
Totaal aantal bezoekers 4903

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: