Jaja tis lang geleden - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu Jaja tis lang geleden - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

Jaja tis lang geleden

Blijf op de hoogte en volg Maikel

25 Augustus 2014 | Australië, Perth

Werd weer eens tijd!

Ik weet het, tis alweer even geleden om iets van me te laten horen van uit down under.
Eigenlijk heb ik er wel een goede rede voor en dat is dat de laatste 2,5 maand voor mij alleen maar werken, werken en werken is.
Ik werk op een eieren farm, dus elke dag het gekakel van 6000 kippen. Ik doe dit werk omdat ik graag mijn 2de jaars visum wil halen zodat ik nog een jaar langer kan blijven hier in het mooie Australië. Ik moet er voor zorgen dat alle eieren die van een lopende band af komen, in de weilanden liggen en in de nest boxen naar een koeling gaan waar ze worden verpakt. Werk zelf is niet het leukste maar kom mijn tijd wel door, muziekje op en met de vrachtwagen over hun enorme stuk grond naar de andere schuur rijden tussen de schapen en de rond springende kangoeroes.
Ik moet dit 3 maanden doen aan een stuk in dit jaar of 88 dagen verdeeld over het jaar. Ik heb gekozen voor de 3 maanden achter elkaar want ik kan maar 4 dagen per week hier werken in kojonup ( 3 uur ten zuiden van perth) en ze tekenen het voor heel de week af.
Ik woon in een soort van woning achter een winkel in het dorp helemaal alleen, dus huur hier en daar een film en kom mijn tijd wel door.
In dit dorp is echt maar dan ook echt niks te beleven en aangezien ik de gelukkig ben dat ik vrijdag zaterdag zondag en maandag moet werken ben ik dit 3 door de weekse dagen vrij.
Verveelde me dood hier dus rij ik elke week terug naar de doyle familie en werk ik de andere dagen bij mick (vriend van de doyles) hij heeft een oud ijzer bedrijf die hier en daar een paar dagen per week hulp kon gebruiken voor wat cash. Erg leuk om met hem op pad te gaan en lig regelmatig in een deuk als we in de vrachtwagen naar auto bedrijven rijden om hun oud ijzer op te kopen.
Dus voor mij 7 dagen per week aan de bak maar de tijd vliegt voorbij door de vele afwisseling.
Nu komend weekend heb ik een weekend vrij want dan is er weer een motor cross weekend gepland waar ik veel zin in heb, veel crossen, bier drinken, ouwe hoeren en een keer niet werken.
Daarna nog een weekend terug naar kojonup om te werken en dan zitten mijn dagen er op voor mijn visum.
16 sept vlieg ik dan ook terug naar Sydney voor het DEFQON.1 festival waar ik al een paar jaar erg graag naar toe wil en zeker het afgelopen jaar leef ik er helemaal naar toe dus gaat zeker bevallen. Glenn komt ook die week die kant op en nog wat andere ossenaren en heel veel nederlanders want het is en blijft een nederlands festival waar de dutchies gratis naar binnen mogen.
Na DEFQON.1 vlieg ik naat bali om een soort van vakantie te houden in mijn vakantie, gewoon 2 weken niks doen en lekker relaxten samen met linda die deze kant op komt voor haar vakantie. Na bali zal ik terug vliegen naar perth want ik kan daar nog zo veel werken als ik wil om weer beetje te sparen.
Nou zoals ik al zei heb ik niet veel mee gemaakt maar heb een leuke vooruitzicht om naar toe te leven!

De groeten van uit de winter (22 graden max) kojonup west Australië
Maikel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Perth

Maikel

Reis australie en nieuw zeeland

Actief sinds 29 Nov. 2013
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4909

Voorgaande reizen:

03 December 2013 - 31 December 2014

australie

Landen bezocht: