De reis naar darwin deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu De reis naar darwin deel 2 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

De reis naar darwin deel 2

Blijf op de hoogte en volg Maikel

12 Mei 2014 | Australië, Perth

De reis deel 2

Huh alweer een nieuw verslag? Ja ik verveel me een beetje in de auto ondwrweg naar darwin.
Maar goed, na coral bay zijn we vertrokken naar karajini national park (N.P.). Dit is veruit het mooiste natuurgebied wat ik ooit heb gezien, ongelofelijk.
Diverse spelonken waar je tussen door moet wandelen, klimmen, kruipen, zwemmen, hoog, laag enz. Wel zwaar af en toe in de hitte maar zoooo mooi.
Overal midden in de rotsen kom je water vallen tegen met meertjes zo kraak helder dat je er gewoon uit kunt drinken en zwemmen. (Zie fotos op fb) hier hebben we 4 nachten op een camping gestaan, ook dit is heerlijk want hoeven we niet elke dag ons hele hebben en houden weer in te pakken en op te ruimen, beetje relaxt aan gedaan want na een maand reizen word je elkaar af en toe wel beu dus ieder een dag zijn. Eigen weg gegaan. Heerlijk.
Na dit avonduur op naar de stad broome, erg leuk plaatsje met een geweldige zons ondergang op cabelbeach (erg beroemd) zooo rood nog nooit gezien.
Na 2 dagen rond deze stad te zijn, vogelparkje bezoekt zijn we voor de zeer lastige maar beroemde route gegaan, The Gibb River Road. 750 km aan zeer ruig terrein met allemaal zeer mooie hoogte punten met div gorges/ grotte/spelonken. We hebben rivieren moeten oversteken, rotsen ontweken, en echt zeer zwaar terrein moeten oversteken met allemaal koeien, kangoeroes en geiten die uit het niets de straat over steken. Een geweldige rit waar ik in het begin nog niet zo zeker van was want gaan wilde verhalen over deze route maar heb het met 1 lekke band en een gebroken vooruit best goed vanaf gebracht als ik zo naar sommige andere autos kijk. Hier hebben we 5 dagen over gedaan, en dat is ver onder het gemiddelde want de meeste mensen meer pech onderweg.
Na de gibb river road (grr) door naar het N.P. Bungle Bungles. Denk je het ruige terrein gehad te hebben krijg je dit, man wat is dit op en neer, bochtje hier bochtje daar, denk wel 20 beekjes en rivieren overgestoken om alleen maar naar het info centrum te komen van het park. 53 km 2 uur onderweg. Heb wat gefilmd van de route en omgeving maar is te groot voor op facebook (met de GoPro camera) want heb de camera op mijn auto vast geplakt, erg leuke beelden als we de rivieren oversteken tussen de krokodillen, geweldig!.
Maar wat is bungle bungles precies..... Lastig uit te leggen maar als je het googled herken je het denk ik wel van beelden van tv. Allemaal hele rare rotsen, bergen, rivieren enz. Ook dit eas erg erg mooi alleen veel te warm want we zijn al bijna in het noorden bij darwin (nog maar 850 km) waar het nu hartje zomer is en bloed benauwd dus goed drink weer noemen ze dat hier ;).
Nu zijn we bijna bij kununarra we 2 dagen zullen blijven en een krokodillen farm zullen bezoeken en vervolgens gaan we naar het N.P. Kakadu, waar een heleboel abboriginal tekeningen van duizenden jaren oud te vinden zijn, mooie natuur , grote krokodillen dus ben benieuwd. En owja mijn telefoon is kapot dus laat hem zsm maken, hij laad niet meer op. Maar de afgelopen 8 dagen waren we toch in de middel of niemandland dus toch geen bereik.
Peace out en zie het te maken daar.......
Op naar darwin en weer terug.

Maikel

• 12 Mei 2014 - 11:14

Kim Van Der Heijden:

Wouw Toad dit klinkt echt geweldig, dat wil ik ook echt doen als ik in Australie ben! Ga je ook nog ergens een tijdje werken zodat je twee jaar kan blijven? Dat zouden Dennis en ik erg gezellig vinden natuurlijk! ;) Leuke verhalen en de foto's zijn weer om jaloers op te zijn!