De reis naar darwin en terug deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu De reis naar darwin en terug deel 1 - Reisverslag uit Perth, Australië van Maikel Theunisse - WaarBenJij.nu

De reis naar darwin en terug deel 1

Blijf op de hoogte en volg Maikel

30 April 2014 | Australië, Perth

De reis,
Na lang denken en treuzelen is de reis naar het noorden begonnen.
Rick zei ons als je naar boven toe reist ga dan langs mijn broer die regelt wel weer onderdag voor jullie, dus wij zijn vertrokken naar gerelton en onderweg wel nog de pinacles bezocht, dit zijn een heleboel gesteente wat op termieten heuvels lijken en we waren er met zons ondergang dus was erg mooi gezicht. (Komen in de fotos te staan).
De dag er na naar bruce, de broer van rick. Daar werden we warm onthaald met wen volle koelkast met bier en erg gastvrije mensen. Hoefde de tent niet op te bouwen want slaapkamers en bedden genoeg om te slapen.ondertussen zijn we de 2 belgische meisjes kwijtgeraakt want hun budget was niet haalbaar om te gaan reizen(domme ganzen waren het maar wist ik ook niet van te voren).
De dag erna een beetje de omgeving verkend en savonds waren we uitgenodigd bij een vriend van bruce met als naam Basterd die zijn eigen bar/clubhuis heeft. Hun waren allemaal leden van de panna motor cycle club( soort hells angels) en allemaal erg vriendelijk. Ook die kende weer mensen verder naar het noorden in kallabarri waar we ook weer mochten verblijven. Hun namen waren lony en weirdo haha echt ook weer toffe mensen waar we in de tuin mochten kamperen en huiskamer. Weirdo nam ons mee op een mega vissersboot de oceaan op om te gaan vissen en had een diklip gevangen van 40 cm. En we hadden intotaal paar platkoppen en zelfs een baby haai gevangen. Na het vissen zijn we vertrokken richting monkey mia met een nieuw meisje erbij genaamd laura. Ze komt uit duitsland en spreekt bijna vloeiend nederland dus erg gezellig vergeleken met die ganzen die eerst mee waren. Maar goed monkey mia het dofijnen gebied van australie. Was schitterende omgeving maar zo toeristische en alles kost geld dus we hebben een route gevonden om op het strand te kunnen kamperen maar moesten we wel 40 km door los duinzand rijden en snel kwam ik vast te zitten. Een andere ozzie kwam ons helpen en liet onze banden op de juiste spanning leeg lopen. Na het wakker worden op het strand terug gereden en onderweg van de offroad weg brak jordys zijn roofrack van de auto dus veel oponthoud om het te maken maar we konden in ieder geval weer verder. Op naar coral bay en exmouth.!!
Eenmaal aangekomen aan een schitterende baai van lichtblauw water met wit zand en overal koraal onderwater hebben we e tours geboekt, een om de manta roggen te gaan spotten en mee te snorkelen en 1 om met walvishaaien te gaan snorkelen. Ik kijk hier denk ik al 10 15 jaar naar uit en is misschien wel een van de 3 beste rede waarom ik naar australie wou dus was erg zenuwachtig er voor. Kost veel geld maar wou het hoe dan ook doen.
De dag erna gaf hij veel regel aan en ik en laura wouden graag exmouth zien dus zijn we voor een dagje naar exmouth gerede om te gaan snorkelen in turquoise bay, dit is het mooiste waar ik ooit vanaf de kust heb gesnorkeld. Na een dagje zijn we weer terug gerden vaan coral bay waar onze fransman het nieuws zei dat zijn geld ook bijna op is en de bus ging pakken naar perth terug. Weer iemand. Inder en dus weer opzoek naar een nieuwe reisgenoot. Toen in de stromende regen de grote tent van jordy opgebouwd op een betaalde camping. De hele avond wat biertjes gedronken en vroeg naar bed van manta tour is in de vroegere morgen.
Wij sochtend vroeg op, eten, koffie enz en naar de duik/tour school waar we het slechte nieuws te horen kregen dat het afgelast werd ivm het het slechte weer. Dit gebeurt 1 keer in de 3 jaar dus gewoon slechte timing en pech. Dus verplaatst naar de maandag.
Heel de dag beetje rond gehangen en gesnorkeld in de regen vanaf het strand en vroeg naar bed in de hoop dat het walvishaaien morgen niet word afgelast anders zitten we nog langer te wachten in coral bay want we willen verder.
En ja hoor de dag erna ging het gewoon door woooohhhhoeee.
Vol spanning op de boot en werd van alles uitgelegd, of hoe het allemaal te werd gaat want het moet alle aal snel snel snel anders duikt de walvis. Er is is een vligtuig in de lucht die de walvishaai voor ons zoekt en zodra en een gevonden is word er met die boot een party gas gegeven op de zeer ruwe open oceaan waar allemaal mensen overboord hangen te kotsen haha. En dan komt het, je staat met je flippers in 2 groepen achter op de boot met een instructeur en je snorkeltje op je kop te staren naar een kraak heldere oceaan tot ze zeggen JA go go go en als of we het leger zitten in het water met mijn GO pro onderwater camera te wachten tot je iets meer ziet dan alleen een mega blauw beeld. En dan zie je iets reusachtigs op je af komen. Man wat is dat super vet om te zien. Ongelofelijk. Die walvishaai zwemt om zijn gemakje verder en wij er langs zwemmen voor de fotos enz enz en na 2 min is het over. Terug op de boot en als we geluk hebben kunnen we nog een keer. En dat hadden we, zelfs 5 keer de tijd om er mee te zwemmen. Heb zoveel mogelijk fotos en video gemaakt maar nog niet terug kunnen kijken. Na de ervaring kon gewoon haast geen engels meer zo indrukwekkend was het.
Natuurlijk zeer goed geslapen en weer opstaan voor de 2de poging manta roggen tour die nu wel door ging. Ook dit was zeer spectaculair maar kan net niet tippen aan de dag ervoor. Zon enorm soort van tapijt wat onderwater zweeft. Schitterend. Ook veel fotos gemaakt met de gopro maar nog niet kunnen zien.
De dag erna een nieuw nederlands meisje genaamd jorinde opgepikt om mee te reizen, ze lijkt erg aardig de we zien het wel.
Rest van de reis moet ik nog mee gaan maken dus vervolg gaat er komen.
We zijn nu onderweg naar karajijni national park midden in de woestijn, erg benieuwd.

Fotos volgen zsm want internet is hier niet veel dus ga het proberen xxx maikel

• 30 April 2014 - 09:31

Kim Van Der Heijden:

Wouw, ik zag inmiddels de foto's op facebook staan en het ziet er echt geweldig uit! Geniet nog van je reis! :) x

• 30 April 2014 - 20:58

Dennis:

Bolluh! Mooi verhaal man! Ben jaloers! Ben benieuwd naar de foto's! Veel plezier nog daar!

• 01 Mei 2014 - 17:22

Nancy, Emma En Wilco Van Den Broek:

Hey Maikel, wat een belevenissen allemaal. Je hebt het kei goed daar. We zijn zeer benieuwd naar de foto's van het zwemmen met de walvishaai. Geniet ervan en tot ziens.
    Groetjes uit Berghem